Ga naar de inhoud

Hof van Saksen

Eerste keer op vakantie met 2 kinderen

Eind september zijn wij voor het eerst als gezin van 4 op vakantie geweest. Wij, Sander en ik, zouden in oktober voor een bruiloft naar Amerika waar we dan ook meteen een vakantie aan vast zouden plakken. Helaas kon dit niet doorgaan. Onze trip dan, de bruiloft gelukkig wel. Maar omdat wij wel ook gewoon zin hadden in een vakantie en het een mooie afsluiter van mijn bevallingsverlof was, zijn we een midweekje naar het Hof van Saksen geweest.

Het Hof van Saksen was voor ons maar 40 minuutjes rijden, en met een volle auto met een peuter van 2, een baby van nog geen 3 maanden en een hond op de achterbank was dat wel heel erg fijn!

Maandag – Aankomst

Op maandag konden we vanaf 16u onze accommodatie in. De pasjes (sleutels) voor de boerderij hadden we in de voorafgaande week al thuisgestuurd gekregen en ik kon online al inchecken. Hierdoor konden we vrijwel meteen doorrijden bij aankomst op het park naar onze boerderij. Wat een mooi park en wat kijken al die boerderijtjes toch gezellig! Ook zien we meteen tussen de boerderijen door al veel speeltuintjes.

hof van saksen boerderij
Rechts onze boerderij

Eenmaal in onze boerderij zijn we positief verrast. Het ziet er eigenlijk precies zo uit als op de foto’s! Euh ja, bij een ander vakantiepark hebben we wel eens andere ervaringen gehad dus wij zijn positief verrast! De bedden waren opgemaakt, handdoeken lagen klaar. Bedjes voor de kinderen stonden al klaar, kinderstoelen stonden in het schuurtje en in de keukenkastjes stond ook al kinderservies. Helemaal ingericht op onze komst dus!

Het regende wel veel, en met 2 vermoeide, hongerige kinderen besloten we dan ook om patatjes te gaan halen bij de snackbar. ’s Avonds de kinderen gauw op bed en wij met zijn tweeën op de bank!

Dinsdag – Verkenning

Onze eerste echte volle dag! ’s Ochtends eerst even langs de supermarkt voor verse broodjes, mmm! Verder hadden we al besloten om fietsen te gaan huren. Maakt het verplaatsen toch net even makkelijker met 2 kids. Wij hadden namelijk geen voorkeursligging opgegeven en hadden daardoor een boerderij aan de andere kant van het park van de faciliteiten als zwembad, supermarkt etc gekregen. Tja, eigen schuld zullen we maar denken? Overkomt ons dan ook geen 2e keer dit, haha!

Bij de fietsverhuur kozen wij voor een bakfiets & een elektrische fiets. Wij wouden eigenlijk een elektrische bakfiets, maar zoals je misschien begrijpt waren die natuurlijk al allemaal verhuurd. Gelukkig was er wel nog een bakfiets met maxi-cosi adapter verkrijgbaar en konden we dus toch Luca mee in de bakfiets. Ons doel was om lekker een flink stuk te gaan fietsen met z’n allen. Dat is ‘m niet geworden, omdat een gewone bakfiets toch wel behoorlijk zwaar trapt. Maar zo voor op het park waren we er echt al heel erg blij mee!

Verder hebben we op de fiets dus lekker het vakantiepark verkend en heeft Wolf heel veel gespeeld. Na zijn middagdutje is hij nog even flink losgegaan op een blauw springkussen en in de speeltuintjes. Er zijn trouwens echt veel speeltuintjes te vinden op het park, super leuk ook om een aangrenzende accommodatie te boeken! (Note to self, voor een volgende keer! haha)

Hof van Saksen

Na al dat gespeel hadden we eigenlijk niet zoveel zin meer om te koken. Borrelplank for dinner, werd het dus! Ik ben echt fan van een borrelplank diner hahaha. We haalden in de supermarkt een stokbrood en nog wat lekkere snacks en dips, flesje wijn erbij en het was echt helemaal TOP. Wolf vond het ook al lang best, hij mocht namelijk de tablet wel bij het avondeten van ons. #loedermoeder

Woensdag – Speeldag

Echt, de faciliteiten bij Hof van Saksen is echt alleen al een reden om er naar toe te gaan.. En via de Hof van Saksen app kun je goed zien wat er te doen is in de komende dagen en eventueel een reservering maken. Zo had ik thuis al gezien dat er peuterzwemmen is 2x in de week en je daarvoor niet hoeft te reserveren. TOP.

Na het ontbijt, weer verse broodjes van de supermarkt, yes!, dus gauw spullen pakken & richting het zwembad. Waar dat, volgens mij, sowieso al een hoop geklooi en gepruts is met 2 jonge kinderen, waren deze top ouders ook nog eens de zwembandjes en zwembroek van Wolf vergeten. En daar kwam ik natuurlijk in de paskamer achter. TOP. Sander sjeesde dus nog even snel terug naar de accommodatie om Wolf zijn zwembroek op te halen en in het zwembad kochten we een Puddle Jumper. Die wou ik toch nog voor hem, achja.

Eenmaal bij het peuterzwemmen was de halve “les” al voorbij, maar wauw wat was dit leuk! Wolf vond het ook echt superleuk en deed ook super goed mee. Ape trotse mama hier! Na het peuterzwemmen was wel het peuterbadje ook meteen ramvol, ja logisch natuurlijk hier had ik alleen niet over nagedacht haha. Voor Luca hadden we geen zwembandjes of iets mee omdat ik dacht alleen in het peuter/baby badje te gaan met hem. Maar daar was het echt nog even veel te druk. Stiekem dus toch even het bubbelbad in met zijn allen, maar gelukkig lette de badmeesters en juffen veel te goed op en werden we meteen er op gewezen dat hij er zonder drijfmiddelen niet in mocht.

Tja, even balen voor ons maar helemaal terecht natuurlijk. Wolf mocht wel, met een van ons, van de wildwaterbaan en wat vond ‘ie dat leuk zeg! 1e keer met papa, en daarna met mama nog een keer en was ‘ie natuurlijk meteen al helemaal het mannetje, haha.

’s Middags zijn we naar de indoor speelhal op het park geweest. Daar is een heel groot speelrek, inclusief glijbanen, ballenbak, aanwezig waar de kinderen helemaal op los kunnen en daarnaast is er een iets kleinere ruimte ingericht voor de dreumes / peuter doelgroep en op een hele grote soort van tafel kunnen de kinderen helemaal los op het bouwen van een mega treinbaan.

Een plek waar je kind zich dus gerust een aantal uren vermaakt. En groot bijkomend voordeel vind ik dat iedereen die daar is zelf kinderen heeft, en je dus heus niet iedere seconde je ogen op je kind gericht hoeft te hebben. Neem dus gerust een boek mee, je kan best een aantal bladzijdes even lezen. Kop koffie erbij en dan plof je heerlijk neer in een van de banken of op een stoel. Voor de allerkleinsten kun je ook gemakkelijk de fles opwarmen en natuurlijk zijn er ook wc’s en verschoonruimtes aanwezig.

Op de terugweg nog even langs de supermarkt waar je ’s avonds ook een pizza kan bestellen en afhalen. Wij kozen ervoor om de pizza bij onze boerderij te laten bezorgen, nét even makkelijker met 2 kids. De pizza’s kun je overigens ook via de app bestellen, maar aangezien ik altijd wel wat aanpassingen wil en we er toch langs kwamen was dit praktischer.

Donderdag

Naast het bestellen van de pizza’s is er nog veel meer horeca op het park, wij besloten dan ook om voor donderdagochtend het ontbijtbuffet te reserveren. Een keer afwisseling van de verse broodjes van de supermarkt, haha. Ohhh en wat is dit een aanrader zeg! Echt een heerlijk uitgebreid buffet waar ze voor iedereen wel wat hebben. Ook aan de kinderen is natuurlijk gedacht! En in het buffetrestaurant hebben ze ook een speelruimte voor de kinderen. Wij hadden het voordeel dat we een plekje vlakbij de speelruimte konden uitkiezen en Wolf hebben we dan ook niet meer gezien haha.

Omdat de speelhal een dag eerder zo’n succes was dat we Wolf maar met moeite wegkregen, zijn we er naar het ontbijtbuffet maar weer terug naartoe gegaan. Wolf vond het zó leuk dat het voor ons ook duidelijk was dat we hier thuis ook maar eens naartoe moeten. Ik had deze keer m’n e-reader meegenomen en kon zo lekker nog wat bladzijdes lezen terwijl Luca naast me lag te slapen en Sander met Wolf het speelrek in was.

Naast het Hof van Saksen ligt een wandelbos. We hadden de eerdere dagen wat slechter weer gehad, maar donderdagmiddag scheen de zon en we besloten dan ook om lekker een wandeling door het wandelbos nog te maken met de hond. Echt een heerlijk rondje die kinderen ook goed kunnen lopen. Op het einde werden we nog verrast door een kudde schapen, dat vond Wolf natuurlijk super leuk om te zien, haha.

De fietsen die we hadden gehuurd moesten natuurlijk ook een keer terug, dus ’s avonds na het eten zijn we dat nog met zijn allen gaan doen. Je kunt de fietsen naast de fietsverhuur onder de overkapping neerzetten, een elektrische fiets eventueel aan het stroom, en de sleutels in de brievenbus doen en klaar is kees. Echt super goed geregeld en zo kun je op alle huur-dagen echt optimaal gebruik maken van de fietsen! Wolf vond het natuurlijk ook hartstikke leuk dat we na het eten nog even in het donker op de fiets gingen, helemaal spannend haha.

Vrijdag

En toen brak de dag van vertrek helaas al weer aan. Een kwestie van koffers inpakken en naar huis! Voor het ontbijt nog een laatste keer broodjes halen. Dat is voor ons wel echt een vakantie dingetje hoor, thuis eten we echt niet elke dag zo luxe met verse broodjes haha.

Precies voor we het vakantiepark afreden vroeg Sander nog aan mij, heb ik m’n Apple-watch wel ingepakt? ‘Ja natuurlijk,’ zei ik, ‘Anders had je hem wel zien liggen’. Euuuuh tja. Eenmaal thuis kwamen we er achter dat ‘ie toch écht in de boerderij moet zijn achtergebleven. Sander had hem namelijk begin van de week al afgedaan en er dus ook niet meer zo bij stil gestaan. Maar we hadden hem ook nergens zien liggen bij het laatste rondje.

Snel contact opgenomen met de receptie en online een formulier ingevuld en de volgende dag kregen we gelukkig al bericht! De Apple-watch was gevonden en tegen vergoeding van de verzendkosten werd hij direct naar ons opgestuurd. Wauw, wat een service! Echt heel blij mee want dat scheelt toch gauw een paar honderd euro, pfieuw.

hof van saksen luchtkussen

Conclusie

• Hebben wij het naar onze zin gehad op het Hof van Saksen? Ja!
  • Raden wij een vakantie op het Hof van Saksen aan? Ja!
  • Zouden wij nog een keer op vakantie gaan naar het Hof van Saksen? Ja, zeker!

Wij hebben het echt óntzettend naar onze zin gehad. En wat ik vroeger altijd super cliché vond om te horen, maar wel gewoon echt waar is, als de kinderen een leuke vakantie hebben dan hebben de ouders dat ook. En op Hof van Saksen zijn echt alle ingrediënten voor een leuke vakantie wel aanwezig. Ik kan ook niet wachten tot de kinderen ouder zijn en ze aan nog veel meer activiteiten deel kunnen nemen. En papa en mama de wellness kunnen uittesten, hahaha.